02 Nisan 2009

Bir efsaneydi


Artık gittikçe seyrekleşen NBA haber turumda ilginç, ilginç olduğu kadar dudak büzüştüren, kanımca Iverson'ın Avrupa'ya yolunu açan bir haberle karşılaştım. "I'd rather retire than come off the bench" diyor kendisi, yani kenardan geleceğime geberirim daha iyi.

Cümleyi gördükten sonra bir yutkundum, bir kez daha yutkundum. 12 yıllık veteran, böyle bir arıza çıkarmaz, çıkarsa bile bu cümlelerle çıkarmaz. Iverson'ın şu anda anladım ki, ne takım arkadaşlarına, ne takımına ne de lige bir saygısı kalmış. Seni böyle sevdik ama yok artık Iverson, devamında söyledikleri aşağıdadır:

Hayatımda hiç olmadığım bir durumdayım. Düşündüğümden çok daha zormuş. Sırt sakatlığım sebebiyle, maçın başında oturup, ardından oynayıp, sonra tekrar oturmak zorundayım. Şu şekilde ritmimi bulmam çok zor. Bu şekilde süre alıp etkili olan oyunculara şapkamı çıkartıyorum, ama ben beceremem. Şu anda da zorlanıyorum.

Bu şekilde oynayacağıma emekli olurum, daha iyi. Bu şekilde etkili oynamam mümkün değil. Bir kere, alışık değilim; hem fiziksel, hem mental olarak beni zorluyor. Eğer oynayacak durumdaysam, çıkar oynarım ama şu anda öyle hissetmiyorum. Bu da benim hatam. Bu sıkıntıyı aşacak ve gerekeni yapacak güçte olmalıyım, bir yolunu bulmalıyım en azından. Yüzde yüzünüzle oynayamayınca iş çok zorlaşıyor ve şu anda ben de %100 değilim.

Herif şu anda sakat ve bunları söylemesi normal karşılanabilir, bence, değil. Iverson şu anda öyle bir durumda ki, atletikliği ve çabukluğu da gün be gün eridiği için, ilk beş oyuncusu olarak sıkıntı yaratmayacağı takım yok. Kontratı bu sezon bittiği için, iyi bir kontrat ya da ilk beş hayallerini bir kenara bırakması gerekirdi, en azından gelecek sezonlarda böyle bir duruma tekrar düşeceğini hesap ederekten. Iverson seneye nerede olur? Ben Barcelona diyorum. Daha gerçekçi fikri olan varsa, duyalım.

Hiç yorum yok: