11 Ekim 2009

Yine Palermo

Bu maç hakkında çok şey yazılıp çizilecektir. Arjantin, mutlaka kazanması gereken maçta grup sonuncusu Peru'ya takılıyordu ki sahneye son haftaların popüler oyuncusu Martin Palermo çıktı. Kimin aklına gelirdi ki artık kariyerinin sonuna gelmiş, bu kadar yetenekli hücum oyuncusunun arasında tekrar milli takıma çağrılması bile ciddi bir tartışma konusu olan Palermo'nun El Diego'nun kurtarıcı meleği olacağı. Aslında birkaç akla uğramıştır muhakkak, Palermo'nun hatırlanacak işler yapmayı ne kadar sevdiğini düşünürsek.

Maç öncesi bahis sitelerinde maçın handikapı 2.25'ti. Yani Arjantin'in farklı galip gelmesi bu maçın normaliydi. Benim şüphelerim vardı, Arjantin'in farkı düşünecek bir durumda olmaması, 1-0'ı cebine koyup gitme isteği daha mantıklı gelmişti. Nitekim öyle gibiydi her şey. İkinci yarının başında bulduğu golün ardından kalesinde birkaç ciddi pozisyon gören Maradona bence yapması gerekeni yaptı ve Higuain'i çıkararak Demichelis'i aldı oyuna. 70'den sonra yağmurun abartmasıyla maç iyice çığırından çıktı ve oyuncular ayakta durmak için biz ise topu görebilmek için müthiş bir mücadele verdik. Peru ne hikmetse bırakmadı maçı ve 90'da golü attılar. Televizyonun dibine girmek zorunda kaldım golü görebilmek için. Böyle bir yağmur görmemiştim uzun zamandır.

Bu noktadan sonrası tarihin Maradona'ya gülümsemesiydi yine. Evet, herkes şoktadır, Diego'nun yüzünde anlamsız bakışlar. Nerede yanlış yaptığını bilemeyen bakışlar. Ve sahneye çıkan Palermo'nun 90+3'teki golü. Yağmurdan sırıl sıklam olan formayı çıkarırken zorlanıyor Palermo. Koca bir kariyeri bir maçta kaçırdığı üç penaltıyla hatırlanmak üzereyken önce 39 metreden gelen kafa golü ve ardından bu gol. Maradona'nın uçuşu jeneriklik. Dedim ya, tarih gülümsedi efsaneye. Daha geçen Bilgin Gökberk'in teknik direktörlerin gol sevinçlerinin usturuplu olması gerektiğini belirten bir yorumu dinleyip hak vermiştim. Ancak bu seferki bambaşkaydı. Yakıştı El Diego'ya.

Devamında Peruluların santradan direkt kaleye vurduğu top direğe değil de ağlara gitse o zaman olacakları düşünemiyorum. Arjantin kötü, o konuda şüphe yok. Akıcı bir futbol oynayamıyorlar, belli bir şablon yok. Belli bir on bir yok. Son dört Dünya Kupası'na güçlü girdiler ve hayal kırıklığı yarattılar. Bu kez sıkıntılı girecekler, tersi olabilir. Kendilerini kanıtlamak için uğraşacaklar. Maradona'nın motive edici etkisi Arjantin'i bir seferliğine de olsa turnuva takımı yapabilir. Bunu da buradan söylemiş olalım, "ben demiştim" diye link veririz sonra.

5 yorum:

Tayshaun dedi ki...

Gol bariz ofsayt :(

Alp dedi ki...

pozisyonu nası bu kadar net yorumladın bilmiyorum ama bence baya içinden çıkması zor bi pozisyon. ilk vuruştan sonra top 2. bir arjantinliye çarpıyo gibi geldi bana ve dolayısıyla ofsayt bozuluyo. ama yağmurun da etkisiyle göremiyorum tam topa kimin müdahele ettiğini.

verde dedi ki...

bana da ofsayt gibi geldi. top ceza sahasının sağındaki adam tarafından ilk atıldığında da, altıpastaki arjantinliye çarptığında da kaleci açılmış ve kaleye palermo'dan daha yakın tek oyuncu peru'nun 5 numarası gibi duruyor.

bu arada görüntüler hakikaten güzel. turnuva takımı olma konusunda da alp'e katılıyorum. öldürmeyen şey güçlendirir bu tip takımları ama uruguay'dan kazasız gelmeleri en zor sınavları olabilir.

Alp dedi ki...

pozisyon ofsayt evet, daha iyi bir görüntüyle izledim az önce.

CaRtMaNtR dedi ki...

Palermo ve unutulmaz deyince Villarealdeyken gol sevinci sırasında tribüne tekme atıp tribünden bir beton parçası kopartmış kopan parçada ayağına çarpıp kırılmasına neden olmuştu sanırım. Tam olarak böyle olmasada buna benzer unutulmaz bir sakatlık yaşamıştı. Ayrıca geçen sene yine uzun bir sakatlık dönemi geçiren bu yaşta bir adamın inadınıda tebrik etmek lazım sanırım.