04 Mayıs 2009

Kareem ve Celtics


Evet, Celtics taraftarıydım
Lisedeyken, koçum Jack Donahue Celtics'in özel bir basketbol takımı olduğunu düşünür ve sık sık onların sahada yaptıklarını bize örnek gösterirdi. Okuduğum lise, eski Madison Square Garden'dan sadece 12 blok uzaklıkta olduğu için, şehre gelen takımlar antreman için salonumuzu kullanırlardı. Tahmin ediyorum ki, bu sebeple koç maçlara bilet ayarlardı, özellikle de arka arkaya oynananlara. Lisede geçirdiğim dört yıl boyunca Celtics'i en az 20 kez izlemişimdir.

Celtics Basketbolu
Celtics'in felsefesi, topu boş adama geçirmek ve en yüksek yüzdeyle soktuğu şutu kullanması üzerine kuruluydu. Takımdaki kimse sayı yükünü üstlenmez ama çok verimli hücum eder lerdi ve her maç beş ya da altı oyuncu çift haneli sayılar üretirdi. Russell'ın pota altı savunması çok etkiliydi ve oradan basket bulmanıza kolay kolay izin vermezdi. Sert savunma ve verimli hücum, basketbolda kazanmaya giden formülü birlikte oluştururlar. Ben bu felsefeyi çok genç yaşta öğrendim. Sanırım John Wooden'ın da aynı felsefenin üzerinde durması, benim koleje çok daha çabuk adapte olmamı sağladı.


Büyük Bill Russell ve diğer efsanelerle tanışmam
1961'in Kasım ya da Aralık ayıydı, dokuzuncu sınıftaydım. Spor salonumuza gittim, Celtics o sırada orada antreman yapıyordu. Koç beni Red Auerbach ile, Red de Bill Russell ile tanıştırdı. Bana serbest atış çalışan bir oyuncuya yardım etmemi söylediler. O "bir oyuncu" John Havlicek adındaki bir çaylaktı. Ayrıca, ilkokula gittiğim sıralarda düzenlenen bir All-Star maçına katılmıştım ve orada sonradan Celtics'e takas olan Willie Nauls ile birlikte bazı Knicks oyuncuları ile tanıştım. Tüm bu bağlantılar sebebiyle bir Celtics taraftarıydım ve oynadıkları basketbola da imreniyordum.

Bill Russell, örnek adam
Öncelikle Celtics'in mâlum başarısı, devamında da siyah Amerikalılar hakkında söyledikleri sebebiyle, Bill Russell'ın hakkında çok şey duyuyordum. Söylediği bazı şeylerin anlamı çok derindi, ben de bu söylediklerini büyük bir hayranlıkla dinledim. Bunları çok iyi algıladım. Başarının ne olduğunu ve kendisiyle gurur duymayı iyi biliyordu. Basketbol sahasındayken başarıyı temsil eder gibiydi. Bugün, hâlâ arkadaşız. Ekim ayında bir klinik açtı, açılışına ben de katıldım. Genç sporcular için müthiş bir örnek teşkil ediyor. Kolejden mezun olmuş, kolej basketbolunda müthiş başarılara ulaşmış, sonra da bu başarıları profesyonel düzeye taşımış biri olarak, tam karşımda duruyordu.

kaynak: Kareem Abdul-Jabbar blog

Hiç yorum yok: