06 Haziran 2008

RG 2008 - Part 2 - Federer vs Monfils


Federer vs Monfils

En son bir Fransız oyuncu 2001'de yarı final oynamıştı Paris'te ve bu adamın adı Grosjean'dı. 7 yıl geçti aradan, Fransız seyircisinin beklediği anın gelmesi için. Bunca yıldır onlarca yetenekli tenisçi çıkaran Fransa hala bir şampiyon arıyor ve Gael Monfils bu sıfattan 2 imkansız maç uzaklığında. Seyircinin reaksiyonunu kestiremiyorum bu maç için, Monfils eğer başka biriyle oynasaydı bugün seyirci muhtemelen çok zor zaptedilecekti ama Federer olunca rakip, kalabalığın daha üsturuplu olmasını bekliyorum efsaneye karşı.

Federer'i muhtemelen zorlayacaktır oyunun belli kesimlerinde, Federer'e karşı saha içinde iyi hareket eden oyuncuların daha başarılı olduğu bir gerçek. Daha başarılı derken, maça tutunabilmek adına konuşuyorum. O yüzden Federer'i zorlayacak bir materyale sahip aslında Monfils. Oyunu devamlı yavaşlatması, Nadal gibi bıktırana kadar rallilere gitmesi Federer'in temposunu bozabilir mi çok önemli. Kardeşim rakip de Federer diyen varsa, açıklayayım, Monfils'in maça tutunma şansını sorguluyorum ben. Federer götürür yorumlarını sıkça duyacaksınız zaten, amacım olaya ters açıdan bakabilmek.


Monfils'in toprak karakteristiğine çok uygun olan bu savunma oyunu, hırsı ve sabrıyla birleşince herhangi bir toprak kortta bela olabilecek bir rakibe dönüştürüyor onu. Gael aslında çok merak edilen ve çok umut vadeden bir oyuncuydu junior seviyesinde. 2004'te gençlerde üstüste 3 Grand Slam kazandıktan sonra US Open'ı da kazansaydı, Stefan Edberg'den beri juniors seviyesinde Grand Slam (bir sezonda 4 GS'i birden kazanmak) yapan 2. oyuncu olacaktı. Daha sonra tıpkı Tsonga gibi sakatlıklar, istikrarsızlık derken averaj bir oyuncuya dönüştü. Ağır sakatlıklardan çıkmış durumda ama hala çok atletik, oyun olarak olmasa da fiziksel olarak Federer'e ayak uydurmasını bekliyorum.

Monfils hakkında güzel bir de detay vermek istiyorum. La Monf, turun en büyük servisçisi 2.08'lik Hırvat Ivo Karlovic'in bir maçı ace atamadan bitirdiği tek rakip.


Federer RG'u hala kazanamamış olsa da bu zeminin en iyi 2. oyuncusu ve Monfils'i geçip şansını bir kez daha deneyeceğini söyleyebilmek için çok büyük bir uzman olmaya gerek yok ama Monfils'in bu maçı biraz daha zevkli kılacağına dair ümidim var, umarım da böyle olur. Monfils'in Federer'den set alma ihtimalinin, Djokovic'in Nadal'dan set alma ihtimali kadar olduğunu düşünüyorum. Biraz marjinal gelebilir kulağa ama benim edindiğim bir izlenim dolayısıyla beni bağlar sadece.

İyi eğlenceler.

Hiç yorum yok: