16 Mayıs 2008

U17 finali başlarken..

Tayshaun, maçları yerinde izleyerek bize çok iyi yazılar yazmakta Antalya'dan ama ben de az sonra başlayacak final için naçizane bir-iki şey yazmak istiyorum. Öncelikle favorim İspanya. Belki de yayınlanmış bütün maçlarını izlemiş olmamdandır, belki de Juan Santisteban'ın artık en iyi altyapı koçu olduğuna inanmamdandır. Herneyse ben özellikle izlemekten zevk aldığım İspanya'da beni en çok etkileyen oyuncuları da yazıp, maçı beklemeye koyulacağım. Fransa'da Kakuta herkesin konuştuğu oyuncu ama ben İspanya'ya sadık kalmak da kararlıyım.

İlki 8 numara, takımın beyni, eski ünlü Brezilya'lı oyuncu Mazinho'nun oğlu Barcelona'lı Thiago Alcantara. Gördüğüm en kreatif genç oyunculardan biri. İleride Barcelona'nın değişmezlerden birisi olmaması için hiçbir sebep yok. İkincisi, 9 numara Ruben Rochina. Ayaklarına inanılmaz hakim ve çabuk bir oyuncu. Thiago gibi bilekleri çok yumuşak ve yine onun gibi harika şutlar çıkartabiliyor. Bu iki oyuncuyu özellikle izleyeceğim, Santisteban'ın çoğu zaman yaptığı rotasyona takılmazlarsa. İkisinin de Barça'lı olması nedense şaşırtmıyor insanı. 10 numara Santander'li Canales'in aniden terse attığı uzun paslar, top tekniği ve sahadaki Fabregas-vari olgun duruşu onun da adını bir yere not etmeme yol açtı. 7 numara Atletico'lu Keko ise daha çok Diego Capel-Caner Erkin karışımı enteresan bir adam, takip edilmesinde fayda var.

Bu kadar övdüm İspanya'yı kaybederlerse utanırım. Ama oynadıkları oyunu izlerken aldığım keyifi Fransa bana veremedi malesef.

Viva Espana!

Hiç yorum yok: