10 Aralık 2009

2009 FIFA Puskas Yılın Golü

Fifa, 2008 - 2009 sezonunun en iyi 10 golünü belirlemiş, en iyiyi seçmek için anket devam ediyor. Oyunuzu bu sayfadan verbilirsiniz. Benim oyum, Bnei Yahuda'nın genç forveti Eliran Atar'ın Maccabi Netanya'ya karşı, rövaşata nasıl atılır dersini verdiği muhteşem gol. Atar, soyadını haklı çıkarır şekilde sezonu İsrail'de gol kralı olarak kapadı. (Ha oyumu verdim ama benim için 2008 - 2009'un golü Semih'in Hırvatistan'a attığı goldür, sezona dahil sayılır mı bilmem ama.)

Listede yine korkunç goller var, hepimizin hatırlayacağı. Cristiano Ronaldo'nun Porto'ya, Grafite'nin Bayern'e, Nilmar'ın Corinthians'a, Mphela'nın İspanya'ya ya da aynı maç içinde Essien ve Iniesta'nın karşılıklı attığı mükemmel goller gibi.

Tabi söz konusu liste hazırlamak olunca, eleştiri kaçınılmaz. Ben de kendimce ilk bakışta göremediğim veya youtube'da biraz gezinince hatırladığım birçok muhteşem golün listedışı kaldığını ve en iyi golü seçmenin gereksiz bir iş olduğunu gördüm. Onun yerine Fifa, atıyorum, en güzel 50 golü seçse her yıl ve bir dvd yapsa, görüntülerin arasında golü atanların veya yiyenlerin kısaca yorumları veya esprileri olsa, gelirleri de mesela Afrika'daki çocuklara top, pabuç falan olarak aktarılsa para vermez misiniz? Ben veririm.

Mesela listede Atar'ın gelişine vurduğu muhteşem bir rövaşata varken, Adebayor'un Villareal'e deplasmanda attığı rövaşata gol biraz hafif kalmış. Futbol tanrıları, beni affedin, rövaşata beğenmemezlik yapmıyorum ama Atar'ın golü de çıtayı çok yükseltiyor yahu.

Ibrahimovic'in geçen sezon, Bologna'ya attığı akrobatik karatecimsi golü mesela gözler arıyor veya Atalanta'ya attığı topuk golü mesela? Molto beeene.

Juninho'nun Barcelona'ya sol korner direğine yakın mesafeden attığı frikik golü unutabilen var mı? Ya da aynı maçın rövanşında, Nou Camp'ta Messi'nin 3-4 Lyon'luyu geçip, sonra çok sade olmasın bir de verkaça gireyim dediği gole ne dersiniz? Belki de Barcelona'nın, Bayern Münih'i sahadan sildiği eşleşmede, deplasmanda 100 pasla gelip, Bayern'in ceza sahası içinde 4 pas yapıp Keita'yla bulduğu gole ne demeli?

Geçen sezonun başında van der Vaart'ın Gijon'a attığı topuk golünü hatırlıyor musunuz?

Alkmaar'lı Dembele'nin veya Mönchengladbach'lı Baumjohann'ın rakipteki herkesi çalımlayarak attıkları golleri de izlemenizi tavsiye ederim.

Brondby'li Peter Madsen'in önce kaleci ve defans oyuncusunu yatırdığı, sonra da rabona'yla topu filelere yolladığı golü de henüz izlemeyenler, bir göz atsın ve uygun tepkiyi versin.

Şu linkteki videodan da geride bıraktığımız sezonun birçok enfes golüne bakabilirsiniz.

Hiç yorum yok: