03 Nisan 2009

Bilmiyorum

Maç yayınları piyasası hakkında hiçbir şey bilmiyorum, dönen parayı da bilmiyorum. Ama çok farklı kanallarda, çok farklı kıtalardan, çok farklı maçlar izledim. Hiçbiri, mesela geçen sene Fenerbahçe - Anderlecht maçında d-smart'a ettiğim gibi, tövbe ettirmemişti bana. Bilmişlik taslamak da istemiyorum ama bu sanal reklam işinin bu ülkede biraz bokunun çıktığının farkına ne zaman varacağız? Varacak mıyız? Hayır, futbol zaten başlıbaşına yeterli stresi sağlayabilen bir aktivite değil mi, Gökhan sağdan bindirirken oraya şemsiye reklamı konursa, izleyen adama o şemsiyenin çağrıştıracağı şey çok bariz. Bilmiyorum.

Maç yönetmenliği işi hakkında pek bir şey bilmiyorum, Riera'nın o ilk şutunu 5-6 kameradan izleyince keyiflendim, sanal reklamlar da başlamamıştı henüz. Ama yanılmıyorsam, atv bütün maçı ofsayt kamerası kullanmadan yayınladı. Penaltıyı da mesela ancak tekrardan görebildim, bu da enteresan bir detay. Ben mi bir tek göremedim, bilmiyorum.

Spikerlik hakkında pek bir şey bilmiyorum, ama maçı anlatan arkadaşın penaltı sonrasında hakemin sabıkalarını "play by play" sayması neyin nesiydi, anlayamadım. Liste özenerek hazırlanmıştı ama penaltı olmasa, verilir miydi hakem Riley'nin Arnavutluk maçını erken bitirdiği detayı, bilmiyorum.

3 yorum:

Yavuz dedi ki...

ATV penaltıda Volkan'ı gösterdiğinden tribündekilerin dışında kimse olayı canlı izleyemedi. Golü kaçıran yönetmen daha önce de vardı ama penaltıyı kaçıran yönetmen tarihte ilk olabilir.
Sanal reklam olarak gördüğüm en kötü uygulama D-Smart'taydı. D-Smart'ta izlediğim ender maçlardan biri olduğundan önceki yayınlarda var mıydı yokmuydu bilemiyorum ama bu yıl GS-Olympiakos maçında LCD monitör reklamı çıktığında, ekrandaki görüntü 2-3 sn boyunca görülmeyecek duruma geliyordu, bu sırada kendi markalarının tanıtımını yapıyordu firma. Bu da Dünya'da bir ilk olabilir.

Hasan MUTLU dedi ki...

Bu sanal reklam gerçekten işin bo...unu çıkarıyor.Ayrıca alltan verilen reklamalar ekranın yarısını kapladığı için o sırada sahanın yarısını göremiyoruz.Son İspanya maçındada mesela top tam ekranın alt tarafında ikin topun üstüne kim daha çok faul istatistiği getirildi.Daha sonra bu olay yine gerçekleşti.Biraz dikkat etmeleri gerekiyor.Ancak bizim yayıncılar maç yayınlamakta sınıfta kalmaktanda beterler.

HotSauce21 dedi ki...

fikret engin sadece gol sonrası değil daha başlamadan Riley'nin vukaatlarını saymaya başladı.İspanyadaki maçı Ercan Taner sunduğu için,atv'den beklenen davranışta rövanş maçına Ercan Taner çakması olarak piyasaya çıkan fikret engini koymak oldu haliyle.