24 Nisan 2009

Rafa ve başarı

Sir Alex Ferguson is nervous of Liverpool.

Benitez'in kurduğu bir cümle bu. Bana komik geliyor, kendisinin çıkışları. İyi teknik direktör mü? Kesinlikle evet. Ama bu kadar çok konuşmaya hakkı var mı? Bence yok. Cümleyi ilk okuduğumda Liverpool'un en son ne zaman Premier League zirvesine tutunduğunu düşündüm, hatırlayamadım. Geldiğinde Liverpool kötü bir durumdaydı, kabul. Şampiyonlar Ligi'ni de ilk geldiği sezonda kazandı. Ama Liverpool bir sezon bile katıldığı bütün kupalarda şampiyonluk mücadelesi veremedi. Ben bu tip hocaları başarısız sayarım. Sınırsıza yakın bütçe, müthiş bir taraftar, harika tesisler, Torres ve Gerrard'ı barındıran emsali zor bulunan bir kadro. Daha fazlası şart. Arsene Wenger için de paralel düşünüyorum ama onun başka meziyetleri var, ayrı bir mesajda değinirim belki.

Bunlar Benitez'in transferleri (milyon € olarak düşünün):

- 08/09
Javi Mascherano - 20
Robbie Keane - 21
Albert Riera - 8.5
Andrea Dossena - 8
Diego Cavalieri - 4

- 07/08
Fernando Torres - 34 + Luis Garcia
Yossi Benayoun - 6.5
Ryan Babel - 15.5
Lucas - 9

- 06/07
Jermaine Pennant - 8
Craig Bellamy - 8
Dirk Kuyt - 16
Arbeloa + Leto + Mascherano kira bedeli - 8

-05/06
Daniel Agger - 8
Mohammed Sissoko - 10.5
Pepe Reina - 9
Peter Crouch - 9.5

- 04/05
Fernando Morientes - 8 Djibril Cisse - 18
Xabi Alonso - 14.5
Luis Garcia - 8

Luis Garcia dahil 255 milyon €. Satılan oyuncular da 120 milyon €. Kontrat aşamasında verilen paraları saymıyorum bile. Hesabı siz yapın. Hiç faydalanamadıkları oyuncuları kırmızı, parasını çıkartan oyuncuları mavi yaptım. Tabi bana göre.

Bunlar da Rafa'nın başarıları:

'05 - Şampiyonlar Ligi şampiyonu
'06 - FA Cup şampiyonu
'07 - Şampiyonlar Ligi finali
'08 - ?
'09 - Premier Lig'de ilk kez zirve mücadelesi, muhtemelen bir kupasız sezon daha

Öyle keşfedip parlattığı, takıma monte ettiği bir isim de yok (Skertel dışında). Bu kadar yazının üstüne yoruma ne gerek?. Biraz sakin ol Rafa. Elbet yukarıdan bakacağın zamanlar gelecek.


kaynak: transfermarkt

Hiç yorum yok: