07 Nisan 2009

NBA vagonu

Herhangi bir Amerikan spor sitesine girdiğinizde başlık NCAA ile alâkalı olacaktır bugün, North Carolina'nın Michigan State'i harcadığı final ile özellikle. Maçı ve maç öncesinde bir kaç NCAA maçı izleme fırsatım oldu turnuva boyunca, maçlara ya da takımlara çok fazla değinmeyeceğim ancak dikkat çekmek istediğim bir kaç oyuncu var.


Önce Tyler Hansbrough ve Ty Lawson. Ben açıkçası ikisinin de NBA'de etki bırakacak oyuncular olduklarını düşünmüyorum. Ama nolursa olsun NCAA efsanesi olarak kalacaklar. Tüm çekirdeği 3-4 senedir beraber oynayan bir takımın birbiriyle olan bu uyumuna, kritik maçlarda ve kritik hücumlardaki rahat ve basit oyunlarına pek de aldanmamak gerek. İtiraf etmem gerekir ki Tyler Hansbrough kesinlikle 2.05 ve 115 kiloluk bir azman gibi durmuyor, hatta bu fiziğine göre çok da iyi bir atlet ve ellerine hakim. Ancak NBA'de tutarken fizik olarak yetersiz kalmayacağı bir dört numara yok, çünkü adamın vücut dengesi yerlerde. Ayakları da bir yıldız adayı için kontrolsüz ve yavaş. Üç senedir Ty Lawson ile beraber oynamanın avantajını da fazlasıyla gördüler, ki bu dönemde Deon Thompson, Danny Green ve Wayne Ellington da onlarla beraberdi. Oklahoma daha takım olarak 40 sayı atmışken 21-13 yapan Griffin'e top geçirmeyi neredeyse yarım devre boyunca unutabilirken, UNC doğru şutları seçiyor, doğru hücumları yapıyordu. Ty Lawson da NBA'e adım attığında fizik olarak oldukça yetersiz kalacak, ayrıca maça hükmedecek bir guard olduğunu da hissedemedim. Gideceği takım çok önemli, zaten ikisi de ikinci turun başlarına kadar kalacaktır; ancak ben UNC'nin NBA için potansiyel barındıran bir takım olduğunu düşünmüyorum. Tamamı tecrübesiz olan bir ligde tecrübenin avantajlarını saymaya kalksak yazıyı bitiremeyiz. Final maçının bir bölümünde İhsan Bayülken Ty Lawson'ın Jennings'e göre daha hazır olduğundan bahsetti ama Jennings'deki hızın, top hakimiyetinin, oyunu okumanın Ty Lawson'dakine göre gani gani fazla olduğunu söylemek gerek.


Blake Griffin'e bir parantez açalım. Yaklaşık beş yıldır NCAA turnuvasının en azından F4 kısmını takip etmeye uğraşıyorum. Böyle komple bir oyuncu görmedim. Carlos Boozer kıyaslamaları yapılıyor, ama ben ikisinin sadece şu andaki hallerini kıyaslarım. Boozer lige ilk girdiğinde kesinlikle Griffin'deki yeteneğe sahip değildi. 2.08 boy, 115 kilo ile muhteşem bir fiziğe sahip, çok kuvvetli ve eminim ki ligdeki ilk senesi bittiğinde vücudunu da çok kontrollü kullanmayı öğrenecektir. Şutunu turnuva boyunca fazla göstermedi. Ama sayıya gitme konusunda müthiş bir iç güdüye sahip. Ribaund konusunda ne kadar dominant olduğundan bahsetmeyeceğim, bunu izlemeden anlamanız zor. UNC'nin tecrübeli pota altını Elite 8'de resmen hallaç pamuğu gibi attı. Şu anda bir numarayı çekme ihtimali düşük olan Oklahoma Thunder bu herifi alabilirse, seneye kesinlikle playoff yapar. Gittiği diğer takımlara da aynen sınıf atlatır. O kadar iyi bir oyuncu. Fazla devam etmeyeceğim, belki başka bir iletide biraz daha överim.

Hasheem Thabeet kanımca ligde Griffin'in sağladığı etkiyi uzun vadede sağlayabilecek yegâne isim. Şu an çok ağır, sahayı koşmakta zorlanıyor ama işlenecek potansiyel var. Pozisyon alma ve vücudunu kullanma konusunda iyi durumda, istediği noktada aldığı her topu bitiriyor. Ama yeterince agresif değil. Saydığım tüm negatif özellikler halledilir ama 2.20 olup aynı zamanda sahanın iki tarafında da bu kadar potansiyeli olan bir adam kolay kolay gelmez.

MSU Louisville'i eleyerek bana göre son yılların en büyük sürprizini yaptı ve devam edeceğini düşünüyordum ama bir kez daha tecrübenin dayanılmaz hafifliğini yaşadık. Gelgelelim koç takımı izlenimini her maçta taşıdılar. Top baskı, agresif savunma, hustle, fast break temposunda geçen maçlarında oyuncu bazında değil, kolej klasiği motivasyonlarını çok iyi kullanarak ilerlediler. Suton şutuyla NBA'de iyi kontrat alır. Ancak Kalin Lucas'ın çok çalışması lazım. İçine tişört giyen adamdan zaten yıldız olmaz.

Arizona'nın rüya takımını izleyemedik, zaten Lou tabiri caiz ise rüyanın üzerine beton döktü. Yorum yok. Gerald Henderson, DeJuan Blair gibi oyuncuları çok üstün körü izledim, onları da geçiyorum. Tyreke Evans bir tam maç izledim, iş yapar. Bence 22'den yukarıda gider. Daha sonra devam ederiz. Sırada Şampiyonlar Ligi var.

Hiç yorum yok: